22/05/2014

למה לקנות באינטרנט?

רוב הזמן אנחנו מבלים ברשת במטרת חיפוש. האם אנחנו מנצלים את כל אפשרויות האינטרנט?
איך אפשר לשדרג את חווית הגלישה? כמה נקודות למחשבה שיעזרו לך להתייעל ברשת.

עם כל החשיפה שלנו לטכנולוגיות המתקדמות, מסתבר שרובנו מסתפקים רק בחיפוש ברשת, ובזה תם שימושנו באינטרנט. אבל, האינטרנט מעניק אפשרויות רבות ומגוונות בימים אלה, כולל הפקת רווח ממשי מהשיווק ברשת. איך אפשר לקנות בזול ומה הקשר לאינטרנט?  
היתרונות של הקנייה ברשת:

1.      זמן והשקעה: ספרת כמה זמן בילית היום עם המשפחה? - עייף אחרי יום העבודה, מתרוצץ בין החנויות והקניונים, מחכה בתור לקופה, מחפש חניה ושורף דלק? לא עוד, החנות המקוונת זמינה בשעות שנוחות לך ולא לבעלי החנויות.

2.      כסף וחיסכון: לא מספיק לך משכנתא משלך - אתה עדיין ממשיך לשלם את דמי השכירות של החנות הפיזית? לא עוד! האינטרנט פוטר אותך מדמי השכירות של החנויות, ומוריד את עלות המוצרים.

3.      נגישות: מכל מקום בארץ ובעולם, בלי לקום מהכיסא. מושבניק? קיבוצניק? או תושב שפלה? מהגליל ועד באר-שבע - לכל אחד יש שיוון הזדמנויות באינטרנט. חנות פיזית שמעולם לא היית מגיע אליה בשל המרחק, מתחלפת היום בזכות האינטרנט בחנות מקוונת שמגיעה אליך עד הבית, עם מגוון עשיר של מוצרים.  

4.      מדף המוצרים בחנות המקוונת: התשובות הישנות כמו "אין מידה", "אזל המלאי", "אפשר להזמין" - אינן עוד בלקסיקון הקנייה המקוונת. בנוסף לחנויות מקוונות ישנה האפשרות להציג מוצרים בהדמיה איכותית שמאפשרת הגדלה של תמונות (ראו כאן), כדי שתוכלו להתרשם מהמוצרים תחת זכוכית מגדלת. מיטב הישגי הטכנולוגיה כבר אמרנו?

5.      בטיחות: קנייה מאובטחת באינטרנט זאת לא קלישאה, זו היא מציאות טכנולוגית. שילמת – קיבלת, עם תיעוד ממוחשב של ביצוע הקנייה שמגיע הישר לתיבת הדואר האלקטרוני שלך, בלי ניירות ופתקים, בצורה דיגיטלית ונוחה לשימוש. התשלום באמצעות PayPal לא מחייב אותך לחשוף את פרטי כרטיס האשראי, לא בפני החנות המקוונת ולא בפני אף אחד אחר.    

6.      משלוח: ארה''ב כבר מזמן עברה להספקה באמצעות המשלוחים, וזאת בשל מרחביה הענקיים. מה מרתיע אותנו מלהשתמש במשלוחים בארצנו הקטנה? מרחקים? שרות? האמנם? כל החבילות מגיעות אליך תוך ימים ספורים.

7.      החזרה: כל המוצרים ניתנים להחלפה, בהתאם לדרישות החוק והתמ''ת. 

החיסרונות:
מממ... אין
*אם תמצא – תעלה אותם כאן: כניסה לדיון בפייסבוק


עדיין מתלבט? אז הנה כמה נקודות למחשבה:

ישראל נמצאת בין המדינות המתקדמות בעולם בתחום האינטרנט (כאן), ואין שום סיבה שהצרכן הישראלי לא ייהנה מחוויית הקנייה המקוונת.
הידעת ש- 84% מהישראלים גולשים באינטרנט מדי יום (כאן), והישראלי הממוצע מבלה ברשת עד כ- 38 שעות שבועיות  - דבר שממקם את ישראל במקום השני בעולם (אחרי קנדה) עפ''י זמן השהייה ברשת (כאן). אז, לא תמצא כמה דקות כדי ליהנות מאפשרויות הקנייה המקוונת?
כך החליטו גם 80% מהישראלים שקנו בשנה החולפת מוצרים באינטרנט (כאן). רק מעטים – עד כשליש (29%) (כאן) – עדיין היו מעדיפים את השיטה הישנה של לראות את המוצר על המדף בחנות הפיזית. ואם שמת לב להפרש, גם מתוכם כ-9% כבר החלו להיכנע ליתרונות הקנייה המקוונת...
יזמי חוץ מזהים פוטנציאל בגולש הישראלי. בינם הרשת החברתית טוויטר שהשיקה פרויקט פרסום מקוון לעסקים ישראליים, ומציינת שבישראל ישנה "סביבה טכנולוגית חזקה" (כאן) בציפייה לקצב גידול מהיר של פעילות שיווקית מקוונת בישראל. אז, אם כבר בחו''ל מאמינים בנו, שאנחנו לא נאמין בעצמנו?
את צעדיה של ישראל אל המהפכה המקוונת בתחום השיווק חשים כל הגורמים השיווקיים – מהבנקים ועד לספקי השירותים (כאן), אבל עדיין רוב הקניות באינטרנט של הצרכן הישראלי מתבצעות באתרים זרים, או - בחו''ל (כאן). למה? כי הצרכן הישראלי חש ש-"בישראל שוחטים אותנו" (כאן).
עם זאת, כל תחושת "השחיטה", עפ''י דברי הצרכנים, נובעת מחוויית הקנייה הלא מקוונת (כאן), הישנה, במרחב חוץ אינטרנטי.
ומה עם חוויית הקנייה המקוונת באתרים ישראליים? הצרכן הישראלי ברובו טרם נחשף אליה. מה שברור הוא שהחולצות המעוצבות, לדוגמה, באי-ביי, אתר הקניות הבינלאומי, עולות בממוצע בין 15 ל-25 $, או במטבע הישראלי – בין 70-120 ש''ח.
לעומת זאת, מחירי הטישרטים המעוצבים בחנות המקוונת הישראלית גרפינס מתחילים מ-29.90 (והמשלוח חינם). ועל האיכות תשפטו אתר (כאן).
אז, הצטרפו גם אתם שינוי בהרגלי הקנייה, קנו כחול לבן במחירים שפויים, והפכו את ישראל למדינה שמצטרפת לשיווק המקוון. גם זו היא ציונות, ואין זו אגדה :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה