20/05/2015

איך למצוא חנויות באינטרנט?

איך למצוא חנויות באינטרנט?
גוגל נכנסת לתחרות על זירות הפרסום הממומן

לאחרונה עלו ממדי השימוש באינטרנט באמצעות סמארטפונים. אבל, מסתבר שמהשימוש הזה מרוויחים לא כולם.

גוגל, כך טוען העיתון דה מרקר (מקור), מאבדת חלק מההכנסות בגין חוסר היכולת להציג פרסומות במדיום החדש. בנוסף, כתוצאה מהרגלי הגלישה בסמארטפונים הגולשים מעדיפים להיכנס ישירות לאפליקציות של זירות השיווק הגדולות כמו אי-ביי ואמזון, ובכך הם מדלגים על אפשרויות החיפוש בגוגל, וגם... על מנגנון הקידום שלה. כעת, ברשימת הארצות שבהן מתרחשת התופעה נמנות הארצות המפותחות ביותר כמו ארה''ב ויפן.



ובכן, זירת חיפוש המידע הפכה לזירה חמה, שבה גוגל מנסה להתחרות בענקיות השיווק האינטרנטי שכבר התבססו בזירה – אמזון ואי-ביי.

כעת, עפ''י הדיווחים, בחברת גוגל מתכננים צעד נועז: ליד האתרים שמשלמים עבור הפרסום הממומן ימוקם כפתור "קנה" שאמור ביתר קלות למשוך אליהם את הגולשים. עם זאת, המודל העיסקי שפיתח גוגל מזכיר את זה שכבר קיים באי-ביי ואמזון, כי גם גוגל, עפ''י הדיווחים, תהווה זירת תיווך בין החנות המקוונת לצרכן. ההספקה של המוצרים תתבצע ע''י החנות עצמה.

הייתכן שגם חברת פיי-פל תצטרך לסגת מעמדותיה? עפ''י הדיווחים, גוגל תיכנס גם לתהליך העברת התשלומים בין הצרכן לספקי השירות.

המיזם צפוי להיכנס לתוקף כבר בשבועות הקרובים... סקרנים? גם אנחנו J

עם זאת, קמעונאים בארה"ב כבר הביעו חשש מהאפשרות שגוגל תתחיל לשלוט גם בתחום הרכישות המקוונות - ותאסוף מאגרי המידע על הלקוחות והרגלי הקנייה שלהם שיפגעו בצנעת הפרט.

בינתיים, ענקיות השיווק – אמזון, אי-ביי, גוגל ופייסבוק – כל אחת בדרכה מנסות להנגיש אתרים לגולשים, ולהרוויח מהפרסום. השאלה הגדולה שנשארת בתוקף – כמה זה יעלה לצרכן?


גרפינס
טישרטים מעוצבים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה